Helsinki-Vantaan lentokentällä oli jännittävää oottaa lentoo,harmiks viel se et lento myöhästy n.tunnin ku Kööpenhaminassa oli kuulemma lumimyrsky tai jotain.Meil oli vaihto just siellä ja loppujen lopuks meillä jäi puolisen tuntia aikaa vaihtaa konetta, käveltiin tosi pikasesti ja kerettiin onneks jatkolennolle!:) alku oli jo jännää! no lennot suju loppujen lopuks ihan hyvin.

Sitten saavuttiin Madridin lentokentälle, joka oli sit varmaan miljoona kertaa suurempi ku Suomen!tuntu ikuisuudelta kävellä, mut siitäkin selvittiin ja sattumoisin tavattiin viel suomalainen ihminen!hauska sattuma:)saatiin jo käyttää espanjan kieltä,olihan se pakko ku piti saada joku kartta mihin mennä jne.No loppujen lopuks otettiin taksi ja lähettiin sillä kohti bussiasemaa tarkoituksena mennä Salamancaan bussilla.Taksimatka oli erilainen,ja se liikenne,kuinka paljon autoja,oltiin viel jossain ruuhkassa ja kuski välillä kyl meni tosi lujaa ja liikenne oli mielenkiintoista!autoja meni siellä sun täällä ja ne vaan poikkelehti toistensa välistä,ei välittäny kaistoista.No bussimatka taas oli mukava.Kuski oli hyvin avulias,vaikkei me mitenkään loistettu puhumisessa,yritettiin vaan sönkätä jotain:)Bussimatka kesti 3 tuntia ja oltiin siis vasta 23.30 perillä Salamancassa.Huono juttu siinä oli se, et eipäs sit enää löytyny omaa matkalaukkua bussin tavaratilasta!Tuli vähä paha mieli ja aattelin et ei näin voi sattua just mulle!Onneks pari paikallista sattu paikalle ja soitti poliisit paikalle siinä sit.Mietittiin Minkan kans et heti ekana iltana ollaan tekemisissä poliisien kaa:) no eihän ne poliisit osannu yhtään enkkua,eikä ne pari paikallistakaan.No siitäkin selvittiin selvitä,olihan sanakirja matkassa mut oli se silti hankalaa!;)

Hostelliin mentiin taksilla,ku kello näytti jo reilusti yli puolenyön.Hostelli oli kyl hieno,aamiainen kuulu hintaan ja paikka oli puhdas:)45e makso eka yö,ja muut 75e.No seuraavana päivänä suunnattiin kartan avulla poliisilaitokselle.Siel sit uudestaan selitykset laukusta ja sieltä käskettiin soittaa johonkin numeroon,missä joku puhuu enkkua.Oli kamala puhelu,vaik sain puhuu enkkuu,ei ollu yhtään helppoo puhuu,niin töykee nainen,,tuntu koko ajan et pitäis olla nopee vastaan ja oli hemmetin vaikee kuiteski enkuks yllättäen puhuu.No siitäkin loppujen lopuks selvisin:)

Ekaviikonloppu meni sit Salamancaan tutustuen ja niihin ihaniin kauppoihin!:D oli aivan pakko ostaa uusia vaatteita ku kaikki meni.Mut tää on aivan shoppailijan paratiisi!:D